כרית הריון
חגורת הריון
בייבי נסט
משטח פעילות
אוניברסיטה לתינוק
מוצרי הריון
מוצרי תינוקות
מאמרים
מחשבון הריון
אסור לאכול בהריון

מה אסור לאכול בהריון

בזמן הריון לגוף יש חוקים חדשים שאת חייבת להכיר, בין היתר ישנם מאכלים שאסור לאכול בהריון ומזיקים לתינוק או לאמא , ומה מותר לאכול ואין שום בעיה, גזרו ושימרו! נשים בהריון ובני זוגן חייבים לדעת את זה

בזמן הריון לגוף יש חוקים חדשים שאת חייבת להכיר, בין היתר ישנם מאכלים שאסור לאכול בהריון ומזיקים לתינוק או לאמא , ומה מותר לאכול ואין שום בעיה, גזרו ושימרו! נשים בהריון ובני זוגן חייבים לדעת את זה

למה יש מאכלים שאסור לאכול בהריון

לאשה בהריון (וכן בזמן ההנקה לאחר ההריון) מערכת החיסון רגישה יותר לחיידקים, ובזמן שנשים שלא בזמן הריון יכולות לאכול את אותם מאכלים אך הגוף שלהן נפטר בקלות מהחיידקים המזיקים, הנשים בהריון עלולות להכניס את החיידקים האלו לגופן ולגוף התינוק שבתוכן, ויתכן יגרם להם נזק קל או אפילו יותר, ולכן ממש כדאי להקפיד על הנחיות התזונה ולהשמע לרופאים, ובזמן הריון לשים לב טוב מה אפשר לאכול ומה אסור לאכול בהריון.

אז מה אסור לאכול בהריון

  • ביצים לא מבושלות, או לא מטוגנות:
    מכיל בתוכן גם רטבים או קינוחים שמכילים ביצים שלא עברו תהליך חימום, החשש העיקרי ממאכלים אלו הוא חיידק הסלמונלה שעלול להכנס לגוף האשה והעובר ולהזיק.
  •  חלב לא מפוסטר ומוצריו:
    חלב שלא עבר תהליך פסטור עלול להזיק לא רק  לנשים בהריון, אך בעיקר בזמן הריון והנקה כשמערכת החיסון של הנשים חלשה יותר כדאי להקפיד על אכילה של מזון מפוסטר.
  • גבינות עובש, וגבינות שעברו תהליך יישון:
    כמו רוקפור,קמבבר וברי למשל, וכן גבינות שמוחזקות בתוך נוזלים כמו צפתית, פטה ובולגרית, כיוון שחיידק הליסטריה עלול להמצא בתוכן, וחיידק זה מסוכן לנשים בהריון, ובכלל בהריון רצוי לא לקנות גבינות ומוצרי חלב במעדניות, שלא תמיד שמירת ההגיינה שם היא מהקפדניות ביותר.
  • בשר ודגים לא מבושלים, או מבושלים חלקית:
    אסורים לאכילה בזמן הריון, כמובן גם סושי שידוע לכל שבזמן הריון אסור לאכול, כדאי לשים לב אם אוכלים בחוץ במקום שחותכים באותו מגש גם את הבשרים או הדגים וגם את הירקות, החיידקים עלולים לעבור מהבשרים לירקות והפירות.
  • בשר ודגים מעושנים:
    שגם הם בעצם לא עברו תהליך בישול בחום, ולכן נקניקים, נקניקיות ומוצרי בשר או דגים אחרים מעושנים אסורים באכילה, אם ממש בא לכן אפשר רק אם מחממים היטב את הנקניקים וכך החיידקים לא מחזיקים מעמד בחום.
  • מיצים סחוטים טרי מחנויות:
    ממש לא כדאי לקנות, אם אתם מכינים בבית צריך לשטוף את הפירות לפני הסחיטה, וכמובן לשתות מיד לאחר הסחיטה, כדי לא לאפשר לחיידקים להתפתח במיץ הטרי.
  • סלטים במעדניות או במסעדות:
    סלטים ובעיקר חומוס, או טחינה (מיונז כבר הזכרנו שאסור כי מכיל ביצים לא מבושלות) ממש אל תאכלו , אם אתן ממש אוהבות אפשר לקנות סגור מהקירור, או להכין בהכנה ביתית.
  • אלכוהול:
    הגוף של נשים בהריון לחלוטין לא אמור להכניס לתוכו אלכוהול גם בכמות קטנה הוא עלול להזיק, ולכן עם כל הקושי שאולי יש לנשים שרגילות לשתות, בהריון הגוף לא יכול להכניס לתוכו אלכוהול ולפרק אותו בלי להזיק לתינוק.
אסור לאכול בהריון נא

אלו מוצרי אוכל יש להגביל ולהפחית בהריון

  •  קפאין: לקפאין השפעה חזקה על הגוף, וגם יכול להשפיע על העובר שבבטן, שתיית משקאות שמכילות קופאין אינן אסורות לחלוטין אלא צריך להגביל את הכמות כיוון שכמות גבוהה מידי של קופאין בדם היא המזיקה לגוף, ולכן אין לשתות קפה מעבור ל1-2 כוסות ליום, וכן להגביל שתיית תה שמכיל קופאין לעד 4 כוסות ביום.
  • דגים: עם כל זה שדגים מכילים אומגה 3 והם בעצם ממש בריאים לגוף ומותרים באכילה בזמן הריון (כמובן שצריכים בישול כראוי), אך עדיין יש צורך להגביל את כמות הדגים ללא יותר מ2 מנות דג לשבוע, ישנם דגים שאסורים כלל כיוון שמכילים הרבה כספית, אך אלו לרוב דגים שאינם כשרים (דג חרב, כריש, מקרל…) 
  • תחליפי סוכר: אולי זה נשמע מוזר שסוכר אין בעיה לאכול ודווקא תחליפים כן, אבל חשוב שתדעו שבתחליפי סוכר ישנו מרכיב שאסור לאכול בכמות גבוהה, ולכן אשה בהריון שאוכלת או שותה מוצרים ממותקים בתחליפי סוכר חשוב שתשים לב שהיא צורכת כמות קטנה ומוגבלת על פי ההמלצות.
אלכוהול בהריון

אז מה מותר לאכול בהריון ?

אחרי כל הרשימות מה אסור לאכול בהריון מקווים שלא התבלבלתם, וכדאי מאוד להרגע ולדעת שבעצם רוב המזון הוא מותר, וכמו בכל זמני החיים אכילה בריאה ומאוזנת היא החשובה ביותר,
אז כדאי לאכול כמה שיותר פחמימות מורכבות, כדי לשבוע וגם לתת לגוף אוכל מזין, כדי להקפיד על אכילת חלבונים, שומנים, וקטניות, וכן מוצרי בשר וחלב, לצמחוניות ולטבעוניות שביננו חשוב לציין שהגוף זקוק לתוספות או תחליפים שיעזרו לו לעבור את תקופת ההריון ללא חסרים משמעותיים. וכמובן שאל תחסכו מעצמכן ירקות ופירות בשפע, מותר לכן, תחגגו על זה.

אם מעניין אתכן לדעת עוד על הריון ומה קורה בכל שבוע משבועות ההריון, מוזמנות להכנס ולגלות עולם מרתק

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
אסור לאכול בהריון

מה אסור לאכול בהריון

בזמן הריון לגוף יש חוקים חדשים שאת חייבת להכיר, בין היתר ישנם מאכלים שאסור לאכול בהריון ומזיקים לתינוק או לאמא , ומה מותר לאכול ואין שום בעיה, גזרו ושימרו! נשים בהריון ובני זוגן חייבים לדעת את זה

קרא עוד »
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      מה מחפשים ?

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !